home news forum careers events suppliers solutions markets expos directories catalogs resources advertise contacts
 
News Page

The news
and
beyond the news
Index of news sources
All Africa Asia/Pacific Europe Latin America Middle East North America
  Topics
  Species
Archives
News archive 1997-2008
 

Grade schedule for new wheat class recommended for July 1, 2011
Recommandation d'une annexe des grades pour la nouvelle classe de blé pour le 1er juillet 2011


Winnipeg, Manitoba, Canada
May 27, 2011

This fall, when Eastern grain farmers deliver Whitebear, a new variety of wheat, the industry will be ready to grade it.

Effective July 1, 2011, a grade schedule for the new wheat class, Wheat, Canada Eastern Hard White Winter (CEHWW), will come into effect. The Whitebear variety has been assigned to this new class, and will be registered for production in Ontario in 2011.

The Eastern Standards Committee has recommended that the new grade schedule take effect this coming crop year. The full grade schedule is included in the Committee's April 5, 2011 recommendations, available on the Canadian Grain Commission's web site at www.grainscanada.gc.ca.

"Canadian Grain Commission inspection experts and research scientists work together to set grain grades and standards," explains Elwin Hermanson, Chair of the Eastern Standards Committee and Chief Commissioner of the Canadian Grain Commission. "The Eastern Standards Committee is part of the evaluation process that makes sure grades and standards meet the needs of everyone involved in the grain industry, from producers to processors to buyers."

Canola/Rapeseed Colour Guide
The Eastern Standards Committee recommended that the Canadian Grain Commission make its Canola/Rapeseed Colour Guide available to the industry on May 1, 2011. The guide helps grain inspectors interpret the Official Grain Grading Guide's definition of distinctly green seeds. The Canadian Grain Commission's image analysis researchers and inspection experts worked together to develop this tool. It is a printed guide showing the shades of green that, if found in crushed canola or rapeseed, could be determined as distinctly green.

Grading studies and projects
The Eastern Standards Committee recommended that the Canadian Grain Commission continue or begin work on the following projects:

  • Evaluate near-infrared reflectance spectroscopy (NIR) technology for assessing chlorophyll content in canola
  • Study how the moisture level of beans affects the quality of stored beans
  • Study the relationship between fusarium-damaged kernels and deoxynivalenol in all classes of Eastern Canadian wheat
  • Evaluate hyperspectral imaging technology to assess mildew levels in wheat
  • Explore new technology to rapidly assess falling number in order to measure sprout damage in wheat

Details about grading studies and projects are included in the Committee's April 5, 2011 recommendations available on the Canadian Grain Commission's website at www.grainscanada.gc.ca.

The Eastern Standards Committee meets twice a year to recommend specifications for grades of grain, and to select and recommend standard and guide samples to the Canadian Grain Commission.

The Canadian Grain Commission is the federal agency responsible for establishing and maintaining Canada's grain quality standards. Its programs result in shipments of grain that consistently meet contract specifications for quality, safety and quantity. The Canadian Grain Commission regulates the grain industry to protect producers' rights and ensure the integrity of grain transactions.


Recommandation d'une annexe des grades pour la nouvelle classe de blé pour le 1er juillet 2011

Cet automne, lorsque les producteurs de grain de l'Est livreront des chargements de Whitebear, nouvelle variété de blé, l'industrie sera en mesure d'en faire le classement.

Une annexe des grades pour la nouvelle classe de blé, soit le Blé de force blanc d'hiver de l'Est canadien (CEHWW), entrera en vigueur le 1er juillet 2011. La variété Whitebear a été attribuée à cette nouvelle classe et sera enregistrée aux fins de production en Ontario en 2011.

Le Comité de normalisation des grains de l'Est a recommandé que la nouvelle annexe des grades soit en vigueur lors de la prochaine campagne agricole. L'annexe complète des grades est incluse dans les recommandations du comité du 5 avril 2011, qui se trouvent sur le site Web de la Commission canadienne des grains (www.grainscanada.gc.ca).

« Les chercheurs et les spécialistes de l'inspection de l'organisme travaillent ensemble afin de définir les grades et les normes des grains, » explique Elwin Hermanson, président du Comité de normalisation des grains de l'Est et commissaire en chef de la Commission canadienne des grains. « Le Comité de normalisation des grains de l'Est fait partie du processus d'évaluation permettant de s'assurer que les grades et les normes répondent aux besoins de tous les intervenants de l'industrie céréalière, des producteurs aux acheteurs, en passant par les transformateurs. »

Charte de couleur pour le canola et le colza
Le Comité de normalisation des grains de l'Est a recommandé que la Commission canadienne des grains mette sa charte de couleur pour le canola et le colza à la disposition de l'industrie le 1er mai 2011. La charte aide les inspecteurs de grains à interpréter la définition des graines nettement vertes du Guide officiel du classement des grains. Les chercheurs en analyse d'images et les spécialistes de l'inspection de la Commission canadienne des grains ont collaboré à l'élaboration de cet outil. Il s'agit d'une charte imprimée indiquant les nuances de vert permettant de déterminer les graines nettement vertes dans le canola ou le colza écrasé.

Études et projets sur le classement
Le CNGE a recommandé que la Commission canadienne des grains poursuive ses travaux portant sur les projets suivants :

  • Évaluation de la technologie de spectroscopie de réflectance dans le proche infrarouge pour déterminer la teneur en chlorophylle du canola;
  • Étude de l'incidence de la teneur en eau sur la qualité des haricots entreposés.
  • Étude de la relation entre les grains fusariés et le désoxynivalénol dans toutes les classes de blé de l'Est du Canada;
  • Évaluation de la technologie de radiométrie spectrale imageante pour la détermination des niveaux de mildiou dans le blé;
  • Étude de nouvelles techniques pour mesurer rapidement l'indice de chute de façon à déterminer le taux de germination du blé.

Les recommandations formulées lors de la réunion du comité le 5 avril 2011, affichées sur le site Web de la Commission canadienne des grains (www.grainscanada.gc.ca), contiennent de plus amples renseignements au sujet des études et des projets sur le classement.

Les membres du Comité de normalisation des grains de l'Est se réunissent deux fois par année pour formuler des recommandations concernant les caractéristiques des grades de grain et pour sélectionner les échantillons-types et les échantillons de référence et les recommander à la Commission canadienne des grains.

La Commission canadienne des grains est l'organisme fédéral chargé d'établir et de maintenir les normes de qualité pour les grains du Canada. Ses programmes permettent d'expédier des grains qui répondent régulièrement aux exigences des contrats en matière de qualité, de salubrité et de quantité. De plus, la Commission canadienne des grains réglemente l'industrie des grains pour protéger les droits des producteurs et assurer l'intégrité du commerce des grains.
 



More news from: Canadian Grain Commission (CGC)


Website: http://www.grainscanada.gc.ca

Published: May 27, 2011

The news item on this page is copyright by the organization where it originated
Fair use notice

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  Archive of the news section


Copyright @ 1992-2025 SeedQuest - All rights reserved